zaterdag 7 december 2013

Long island

De tonijn salade
Ik deed iets wat ik volgens mij nog nooit eerder gedaan gad, een lunch met mijn zuster. We hebben wel vaker samen geluncht maar dan waren er anderen bij en we hebben ook wel eens met zijn tweeën gedineerd maar volgens mij is dit de eerste keer dat we met zijn tweetjes geluncht hebben.

De locatie was door haar uitgezocht en was een van haar favoriete stekjes, Long Island in Hoofddorp. Dit tentje ligt aan de Toolenburgerplas en volgens haar was de parkeerplaats naast de deur. Ik stelde de navigatie in en reed probleemloos naar de bestemming en zag inderdaad een grote, en lege, parkeerplaats. Ik zette mijn auto neer maar zag niets dus ik belde mijn zusje op. Die vertelde me dat ik de volgende parkeerplaats moest hebben, een klein stukje verder. Na een kilometer rijden kon ik eindelijk ergens stoppen en belde ik haar opnieuw. Wat bleek het was een stukje terug en niet een stukje verder. Dus na keren en weer een kilometer plus een beetje rijden stond ik dan eindelijk op de goede parkeerplaats en kon Long Island betreden.

Het was een mooie zaak met vriendelijk personeel die ons beiden van een mooi glas chardonnay voorzagen. Op een gegeven ogenblik kwam de kaart op tafel en we gingen beiden voor bruin oerbrood, zij met zalm en ik met tonijn. Ze had niets te veel gezegd want het eten was uitstekend te noemen. Onder het genot van een tweede glas wijn zetten we het gesprek voort dat door het eten was onderbroken en na zo'n twee uur braken we op. We vonden het allebei erg gezellig en het zal dus zeker niet de laatste keer zijn dat we samen geluncht hebben/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten