zaterdag 31 augustus 2013

Altstad

Das altes schloss
Na het bezoek aan het museum was het tijd om wat aan cultuur te doen dat betekent een bezoek aan de oude stad. Echter niet nadat we bij een Lidl gestopt waren want mijn reisgenoot wou wat flessen sekt voor thuis in slaan. Vervolgens was het richting de oude stad waar we met wat moeite ene parkeergarage vonden (dat werd meteen wel de duurste van de hele vakantie want de vijf uur dat we hier waren kostte ons €13,30).

Na wat vragen vonden we het oude kasteel dat ten eerste nog een uur open bleek te zijn, ten tweede een tentoonstelling had en ten derde gratis was. Daar kon mijn maat geen nee tegen zeggen (ondanks de €1 om foto's te mogen maken), ik besloot echter lekker buiten te blijven zitten. Hij redde het net binnen een uur maar toen was het tijd om een drankje te gaan drinken. Tijdens dat drankje kwamen er echter enige druppels naar beneden en we vertrokken dan ook weer om een restaurant te gaan zoeken. De keuze viel op Alte Kanzlei omdat die een overdekt terra hadden en het net hard begon te regenen toen we daar voorbij kwamen. Ik ging voor pasta met champignons en medaillons van koe en varken en mijn makker koos voor braadworst, zuurkool en aardappelpuree (veel Duitser kan het ook niet). Na het eten was het tijd om auto en hotel op te zoeken om een biertje te drinken, wat te bloggen en ons op te maken voor onze laatste dag.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten