maandag 19 augustus 2013

BBQ

De salade
Zaterdag was het weer tijd voor een etentje bij mijn ouders en in eerste instantie zouden we mosselen gaan eten. Toen ik aankwam waren mijn zusje en mijn zwager, zonder hun kinderen, al aanwezig en zat iedereen in de tuin waar de BBQ reeds aan stond. Gezien het mooie weer was er besloten tot een BBQ (ook geen straf) en het zouden deze keer alleen de volwassen zijn. Hun dochter zat bij reclame opnames in Bussum en hun zoontje was op een verjaardag.

Als eerste kwam de salade op tafel en die werd, uiteraard, meteen door mijn zusje ingepikt alhoewel ze de andere aanwezigen ook wel een hapje gunde. De BBQ zelf stond niet echt in het teken van vlees want we begonnen met garnalen spiesjes om daarna te vervolgen met champignons en zoete punt paprika's. De volgende ronde was zalm (behalve voor mijn moeder die had kip) en toen besloten mijn moeder en zusje er een eind aan te maken. De mannen namen vervolgens nog een lapje vlees (voor mij het eerste vlees van deze BBQ) en ook ik gooide toen de handdoek in de ring, Mijn vader en zwager namen allebei nog twee kippenpoten maar toen hielden zij het ook voor gezien. Na de koffie was het tijd om op te breken en dat bleek een perfecte timing te zijn want toen ik in mijn auto zat kwamen er al war druppels uit de hemel vallen. Het was, zoals altijd, een zeer gezellige avond geweest en die mosselen komen wel een volgende keer aan de beurt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten