zondag 4 augustus 2013

Casa del moro

De tajine met bis en de couscous
Zaterdagavond was het weer tijd voor een van de periodieke etentjes die ik met een goede vriendin hield. We eten elke keer bij een ander restaurant en dat is meestal gebaseerd op een Groupon of een andere aanbieding. Deze keer was het haar beurt om het te organiseren en zij was voor een Iens dinner deal bij Casa del moro in Haarlem gegaan. Zoals bij a; onze etentjes pikte ik haar op en reden we vervolgens naar het restaurant waarbij zij de route aangaf. Ook deze keer arriveerden wij probleemloos en na het parkeren van de auto betraden wij het restaurant. Casa del moro bleek erg leeg te zijn, naast ons was er een ander tafeltje bezet en later op de avond kwamen er nog twee andere koppels binnen maar daar was het mee afgelopen.

Onze deal voor de avond was een drie gangen menu voor twee personen voor de somma van €35. We namen beiden soep als voorgerecht, ik de vissoep en zij de Marokkaanse soep en op beiden was niets aan te merken, erg lekker was de conclusie. Als hoofdgerecht had zij de tajine met kip en pruimen en ik die met vis en olijven en beiden hadden we er couscous bij. Waar ik elke hap opat (het smaakte uitstekend, at zij haar schotel niet helemaal leeg want het was wel heel erg zoet. Eem aantal \van de pruimen ging dan ook retour naar de keuken. Na het hoofdgerecht namen we beiden eerst koffie (zij verkeerd, ik espresso) voor we ons op het nagerecht stortten. Ik had ijs, zij ijs met vruchten en het was niet slecht maar wel fabrieksijs. Na nog een rondje koffie namen we afscheid met een rekening van €60 inclusief fooi. Een uitstekende prijs kwaliteit verhouding maar terugkomen doen we niet. Het was namelijk goed  voor een etentje maar niet goed genoeg voor een tweede etentje. We hadden echter een prima vond en hebben meteen een datum geprikt voor onze volgende afspraak. Wordt dus vervolgd.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten