vrijdag 16 augustus 2013

DPD

Het logo van DPD
Aangezien ik meestal niet thuis ben als er een pakketje wordt bezorgd vind ik vaak een briefje in de brievenbus. Hierop staat dan dat het bij een van de buren afgegeven is of dat het bij het postkantoor op te halen is.

Nu kreeg ik voor de eerste keer een pakketje van DPD aangeboden en ik vond een briefje dat ik zelf op de website moest aangeven waar het bezorgd zou worden. Prima service denk je dan maar helaas is de realiteit net even anders.De website van DPD is niet echt prettig in het gebruik en de opties die je wilt zijn er niet. Je kunt alleen dagen aangeven en geen tijden en om iets bij de buren te laten neerzetten kan alleen door ondertekende formulieren op je brievenbus te plakken. Ik besloot dan ook het pakker te laten bezorgen op een afhaalpunt (Halfords in mijn geval) en kreeg netjes bericht dat mijn verzoek ontvangen was en dat het pakker daar de volgende dag zou staan. Ik zou zelfs een email krijgen als het pakket afgeleverd was. Uiteraard geen email de volgende dag maar de dagen daarop ook niet.

Na een week besloot ik maar eens bij Halfords langs te gaan en de jongen achter de balie vroeg of ik een bevestiging had gehad. Op mijn opmerking van ik wacht al een week was zijn antwoord dat dat best nog meeviel met DPD. Hij keek even achter en er lag inderdaad niets klaar. na enkele dagen kreeg ik dan tenslotte toch bericht van DPD dat mijn pakket nu al klaar lag en kon ik het inderdaad ophalen, ruim zevemtiem dagen nadat het pakket verstuurd was. Mocht je mij in de toekomst ooit een pakket sturen doe dat dan alsjeblieft niet via DPD en al helemaal niet als er bederfelijke waar inzit.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten