vrijdag 23 augustus 2013

IFTTT

Het logo van if this then that
Een mysterieuze kreet boven het blog deze keer als opener. Het is een afkorting en die staat voor if this then that. Oftewel als ik dit doe dan moet dat gebeuren.

IFTTT is een app voor mijn iPhone waarmee je heel veel verschillende kanalen aan elkaar kunt koppelen. Die kanalen zijn dingen als Instagram, Twitter, Facebook, de camera in je iPhone, je Google agenda, je blog en ga nog maar even door. Met IFTTT maak je vervolgens simpele recepten die automatisch uitgevoerd gaan worden. Wat voorbeelden zijn bijvoorbeeld, als ik een foto maak met mijn camera moet die automatisch op Facebook geplaatst worden, stuur mij een mailtje als er een nieuw gratis boek in de kindle top 100 verschijnt en Als ik mijn Twitter foto verander wijzig dan meteen mijn Facebook foto. De mogelijkheden zijn werkelijk eindeloos en ik ga hier eens flink mee experimenteren in de komende tijd om het digitale leven nog verder te automatiseren.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten