vrijdag 2 augustus 2013

Picnic

De fles San pelegrino wilde niet op de foto
Donderdag zou het weer een warme dag worden met temperaturen in de dertig graden en uiteraard moest ik werken. Ik had een halve afspraak met een vriendin om sushi bij haar te gaan eten maar toen ik 's middags contact met haar opnam via Whatsapp kwam zij met het voorstel om naar het Amsterdamse bos te vertrekken. Met dit weer natuurlijk een heel goed idee dus ik stemde daar probleemloos mee in.

Na wat logistiek overleg (zij was vrij en ik moest werken) waren de plannen gemaakt en toen ik rond vijf uur uit Almere vertrok was alles duidelijk. Ik ging eerst naar huis om mijn werkspullen te dumpen en zij vertrok met haar hond naar het bos. Onderweg naar huis stopte ik bij Albert Heijn om hapjes en koude drankjes in te slaan. Zo ging ik bewapend met een fles San Pellegrino, twee flesjes corona, een pak toastjes, humus en tapenade, gerookte zalm, olijven en plakjes worst richting het bos. Na het parkeren van de auto (na uiteraard eerst verkeerd gereden te zijn) loodste zij mij telefonisch naar de grote speelweide waar ze al een mooi plekje gereserveerd had. We hadden een heerlijke avond liggend in het gras al pratend, etend en drinken en toen we vertrokken besloten we dan ook om dit vaker te gaan doen want het was een voortreffelijke avond geweest.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten