maandag 1 juli 2013

Leisure suit Larry reloaded

Onze held op de dansvloer
Computer games in het algemeen en adventure games in het bijzonder hebben mij altijd heel erg weten te boeien. In de tijd van de grafische adventures waren er twee favoriete bedrijven. Aan de ene kant Lucasarts met o.a. de monkey island serie en aan de andere kant Sierra met de vele quest series. Van dat laatste bedrijf waren de Leisure Suit Larry games toch wel een hele grote favoriet en ik heb menig uurtje zoetgebracht om onze held verder te helpen in zijn amoureuze avonturen. Na deel zeven ging Sierra on line over in andere handen en kwam er een einde aan de adventure series en kwamen er ook geen nieuwe Larry games meer uit.

Tot mijn grote verrassing verscheen deze week echter opeens Leisure Suit Larry reloaded een remake van het eerste deel uitgebreid met extra puzzels erin. Uiteraard kon ik het niet nalaten en zat al heel snel weer lost wages waar Larry op zoek is naar zijn ware liefde. En jawel de puzzels waren aangepast want het kopen van whisky voor de dronkenlap werkte nog steeds maar het wachtwoord om de uitsmijter te passeren was niet meer op dezelfde plaats te vinden. Als jullie mij de komende dagen en weken moeilijk kunnen bereiken dan weten jullie wat daar de oorzaak van is.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten