vrijdag 5 juli 2013

Polaroids

Zoals wel vaker vermeld bezoek ik op vrijdagavond stapavond diverse café's waaronder Mekhong river en de helaas ter ziele gegane roode baron. Beide bars worden door veel Aziatische dames bezocht en als er een ding is waarin Aziatische dames zich onderscheiden dan is het wel fotograferen. En dan bedoel ik niet alleen de kunst van het maken van foto's maar voornamelijk de kunst van het op foto's willen staan.

Een groep die hier dankbaar gebruik van maakt is die van de kroeg fotografen. Dit zijn voornamelijk Indiërs die gewapend met een polaroid camera de diverse kroegen in de stad aflopen om daar foto's van de mensen te maken tegen een, uiteraard, goede vergoeding. In de loop der jaren ben ik ook diverse malen op de foto gezet en ik heb zelfs een aantal van die foto´s mee naar huis genomen (met name als een van mijn vrienden die foto´s liet maken want hij liet de fotograaf altijd meerde kopieën maken). Inmiddels heb ik dus een aardige collectie polaroid´s opgebouwd (zie de bijgaande foto) en voel mij dus een behoorlijke movie star. Mij benieuwen of ik ooit ontdekt word door deze actie maar ik zou er geen geld op inzetten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten