woensdag 10 juli 2013

Mercado de San Miguel

Het terras van Eduardo
Pal naast het terrasje waar wij onze cola gdronken hadden zat de mercado de San Miguel. Dit is een soort van overdekte markt waar alleen maar eet en drink tentjes staan en waar de tapas vers voor je bereid worden, Denk aan zo'n beetje alles wat de zee je voorschotelt (ik zag oesters, rog, ganba's, zalm, tonijn en nog veel meer) en daarnaast elk soort ham, worst en kaas dat Spanje produceert. Voeg daar dan nog heel veel vegetarische gerechten aan toe en wissel dat af met stands waar je divers soorten wijn en heel veel soorten bier kan krijgen. Een aanrader voor elke rechtgeaarde voedsel liefhebber.Er waren echter heel weinig zit en sta plaatsen dus met pijn in het hart vertrok ik om ergens anders een hapje te gaan eten.

Zo kwamen we bij cerveseria Eduardo terecht waar we lekker op het terras konden zitten en twee biertjes (mooie Duitse hefenweise) en twee sandwiches (tonijn voor mij en chorizo voor mijn makker) soldaat konden maken. Daarna gingen we uit elkaar, ik terug naar het hotel voor siësta en pool time en mijn maat besloot de stad nog wat verder te gaan verkennen. Een metro ritje later was ik weer terug in het hotel om gedurende de ergst hitte van de dag even rustig aan te doen en lekker af te koelen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten