maandag 22 juli 2013

Overstekend wild

Overstekende ganzen
Het was van het weekend erg rustig op de weg, een combinatie van (uiteraard) het weekend en zwarte zaterdag, de dag dat de wegen vroeg in de ochtend afgeladen zijn met vakantiegangers die of met de auto naar het buitenland of met de auto naar Schiphol vertrekken. Daarom was ik dan ook zeer verbaasd dat toen ik de snelweg afreed ik in een file terecht kwam. En deze file reed niet eens hij stond gewoon stil. Daar er geen manier meer was om ergens anders heen te rijden moest ik braaf wachten maar dat duurde gelukkig niet lang. Binnen een paar minuten reed het verkeer weer door en toen ik bij rotonde van de paashaas (een werkelijke verschrikkelijk standbeeld dat geen paashaas is maar dat iedereen de paashaas noemt).kwam zag ik de oorzaak van de mini file. Een kudde ganzen was op zijn gemak de weg overgestoken en stond gezellig in het gras rond de paashaas te vergaderen. Het is altijd weer opvallend om te zien hoe gemakkelijk deze dieren zich aan de mens en het verkeer hebben aangepast want overstekende ganzen zijn eigenlijk wel gemeengoed geworden in Nederland. Als ze nu ook nog leren om geen files te veroorzaken dan kunnen ze wat mij betreft helemaal niet meer stuk.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten