dinsdag 2 juli 2013

Qwiki

Het Qwiki logo
Tijdens onze laatste vakantie was Dennis druk aan de weer met een nieuw stukje software op zijn iPhone, Qwiki. Hiermee kon je een soort filmpje maken van een aantal foto's dat via allerlei effecten in elkaar overvloeide en kon je er vervolgens wat teksten bij zetten en een muziekje onder zetten. Op de terugreis zat ook Simon er mee te experimenteren maar ik besloot het even met rust te laten tot ik er wat meer tijd voor had.

Welnu ik heb eindelijk de tijd genomen om er iets mee te doen en het bleek verrekte eenvoudig te zijn. Ik selecteerde wat foto's van de vakantie naar Portugal van vorig jaar en koos als muziekje het mooie Dos dias en la vide van Celia Cruz. Vervolgens wat teksten bij de foto's zetten, uploaden en klaar was René. Uiteraard bestond de mogelijkheid om het op Facebook en Twitter te linken zodat je hele vriendenkring mee kan genieten van je geknutsel. Voor diegenen die alleen het blog lezen ook hier de link naar de Qwiki (het geheel duurt 38 seconden dus wees niet bang dat het je veel tijd kost). Ik vond het in ieder geval leuk, makkelijk en snel om te maken dus er zullen wel meer Qwiki's van mijn hand in de toekomst verschijnen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten