woensdag 10 juli 2013

Het koninklijk paleis

Het koninklijk paleis
De dag begon goed want na een fijne nachtrust bleek ook de douche en het ontbijt van het NH van prima kwaliteit te zijn. Er was vers fruit, lekkere broodjes, verse sapjes, goede koffie en een uitgebreide keuze aan Spaanse lekkernijen (dus veel kaas, ham en worst). Niets mis mee zoals dat zo mooi heet.

Daarna gingen we voor de eerste toeristische trekpleister, het koninklijk paleis. De snelste methode om er te komen was de metro, die qua wagons en tunnels veel weg heeft van de Britse variant. Een tienrittenkaart kost je €12,20 dus ook daar val je je geen buil aan. We stapten uit bij de opera en het eerste wat we deden was water kopen (het is erg warm) en ik kocht een koelkast magneet voor mijn moeder anders kan ik mijn neus niet meer laten zien bij mijn ouders. Daarna liepen we naar het paleis, kochten tickets en gingen naar binnen. Het was mooi en de moeite waard maar we hebben betere paleizen gezien in de loop der jaren. Wat echter meer dan de moeite waard was, was de wapenkamer. Hier stonden compleet opgebouwde ridders te paard, het zag er erg indrukwekkend uit. De wapenkamer zit verstopt op een hoek van het paleis terrein dus mis het niet als je hier bent.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten