zondag 21 juli 2013

BBQ bij de royal taste

Mr barbecue himself in actie
Toen ik vrijdag naar de stad ging wist ik, dankzij Facebook, al wat me te wachten stond. De usual suspects hadden zich al om een uur of twee bij de royal taste verzameld en waren daar gaan barbecueën. Nu getuigt het best wel van lef om op een van de drukkere grachten in de binnenstad te gaan barbecueën maar de operatie was met militaire precisie voorbereid. Er waren grote elektrische barbecue stellen meegenomen. Er was een veilige opstelling met stoelen gemaakt zodat het passerende publiek niet tegen de barbecue's aan kon lopen en de vensterbank werd ingezet als salad (en drank) bar. En uiteraard was er voedsel ingekocht, heel erg veel voedsel, zelfs veel te veel voedsel.

Ik kon er zelf niet bij zijn want ik had om half acht een afspraak met mijn kapster (iets dat weer hard nodig was) en toen ik tegen negen uur voorbij kwam was het festijn nog steeds in volle gang. Het gezelschap zat buiten in het zonnetje en door de open ramen schalde de muziek de gracht over. Eten deden ze niet meer want iedereen had meer dan genoeg gegeten (en gedronken) maar feest vieren deden ze nog steeds. Ik kreeg meteen stapels voedsel aangeboden van hamburgers tot zalm en ook stokbrood kruidenboter en salades waren nog in overvloed aanwezig. Aangezien ik echter zelf al een eenvoudige doch voedzame maaltijd (zalm) had genuttigd sloeg ik alle aanbiedingen echter vriendelijk af maar een koud biertje accepteerde ik uiteraard wel. Toen ik vertrok was het feest nog steeds in volle gang maar het bleef nog lang onrustig op de gracht,

Geen opmerkingen:

Een reactie posten