dinsdag 30 juli 2013

Borrel

De fles wijn
Het einde van de vakanties nadert en dat betekende dat ook mijn zusje en zwager weer thuis waren. Ze waren dit jaar drie weken weggeweest (uiteraard Frankrijk hun favoriete vakantieland) en dit jaar met het hele gezin. Mijn nichtje woont nu op zichzelf en dan is een eigen vakantie toch wat begrotelijk. Dan maar weer een jaartje gezellig met pa en ma mee. Alhoewel mee, zij kon slechts twee van de drie weken en sloot zich later via een treinreis aan. Wel was ze zo slim geweest om haar bagage alvast mee te sturen zodat ze daar niet zelf mee hoefde te sjouwen.

De afspraak was om vier uur bij hun thuis maar ik arriveerde een half uurtje later in verband met mijn biologische lunch die ik daarvoor in Almere had genoten. Mijn zusje, zwager, nichtje en ouders zaten al lekker in het zonnetje in de tuin terwijl mijn neefje voor de computer op zijn eigen kamer (herken ik daar iets?) op zijn eigen kamer had gekozen. Er werd een stoel voor mij bijgeschoven en ik kreeg wat te drinken en kon mee snoepen van de nootjes en toastjes met diverse salades die op tafel stonden. Hoofd onderwerp van gesprek waren uiteraard vakanties, zowel net beëindigde als nog geplande en daar werd het merendeel van de tijd me gevuld. Voor mijn zusje en zwager was een van de leukere belevenissen het bezoeken van een wijnproeverij bij een lokale wijnboer die met heel veel passie vertelde over de wijnen die hij verbouwde en de prijzen die hij daar mee gewonnen had. De verhalen waren mooi en de geproefde wijnen waren nog veel lekkerder en uiteraard hadden zij een doosje van de chardonnay aangeschaft. Ik kreeg ook een flesje en aangezien de wijn ook meteen geschonken werd had ik direct een oordeel beschikbaar en dat was 'erg lekker!'. Na een paar uurtjes was het weer tijd om op te breken en nam ik mijn flesje wijn mee naar huis. Het was erg gezellig om weer even bij te praten en de wijn zal goed smaken. Bedankt voor de gastvrijheid en tot de volgende keer!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten