zondag 7 juli 2013

Hokkai kitchen

De vitrine van Hokkai kitchen
Zaterdag zou ik met Dennis naar het World Port Tournament gaan, een groot internationaal honkbal toernooi in Rotterdam. Het was echter ook erg druk op het werk en ik moest zaterdag in Almere zijn. Dat betekende dat we in ieder geval de dag wedstrijd gingen missen maar er was nog hoop voor de avondwedstrijd. Gedurende de dag hielden Dennis en ik contact via Whatsapp en het zag er tenslotte naar uit dat alles zou gaan lukken.

Tegen vijf uur vroeg Dennis of ik bij hem kwam eten en zodoende pikte hij me op om samen naar Haarlem te rijden waar een van de filialen van Hokkai kitchen gevestigd was. Dennis was zeer te spreken over dit kleine Japanse zaakje en we namen twee sushi sets, wat losse komkommer maki (het enige wat zijn kinderen kennelijk eten) en een setje gefrituurde tijger garnalen mee.Vervolgens was het de auto weer instappen en naar Halfweg rijden waar Dennis zijn vrouw en kinderen al op ons zaten te wachtten. We gingen heerlijk buiten in het zonnetje zitten en de dozen met sushi gingen open. Ik moet zeggen, Hokkai kitchen is inderdaad een van de beste sushi restaurants die ik ken want alles was heel erg goed. De uitspringers waren toch wel de nigri van makreel en Sint Jacobsschelp. Ik heb vaker sushi gegeten maar dit was wel een van de beste maaltijden die ik gehad heb. Ze krijgen van mij dan ook een heel hoog cijfer en ik zou zo zeggen, als je in de buurt bent ga er dan een overheerlijke maaltijd halen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten