zaterdag 20 juli 2013

Studieboeken

Een klein deel van de collectie
Ondanks het feit dat ik al een paar jaar een ereader heb en geen boeken meer koop herbergt mijn huis best wel veel )heel veel' boeken. Ook ondanks diverse opruimingen (de stripbeurzen die ik vroeger met de boys bezocht om onze spullen te verkopen) en het weggooien van mijn oude studieboeken heb ik nog steeds te veel boeken.

Een grote stapel waren de boeken en mappen die ik aan diverse cursussen heb overgehouden die ik in mijn carrière gevolgd heb. Als eerste heb ik alles weggegooid wat geen enkel nut meer heeft (zoals bv een cursus GCOS8, een operating systeem voor een oud mainframe) maar toen bleef er nog een flinke stapel over. Een deel had licht sentimentele waarde, een ander deel was nog steeds erg bruikbaar en een laatste deel had af en toe nog nut als naslagwerk. Als nel kwam ik tot de juiste oplossing, het waren boeken die ik voor mijn werk gebruikte dus de beste plek was niet om ze thuis te bewaren maar om ze op kantoor te bewaren. De komende tijd neem ik elke dag een stapel mee naar kantoor tot ze daar allemaal liggen. Een uitstekende oplossing want thuis heb ik minder troep en de boeken liggen op kantooe, de plek waar ik ze het meest nodig heb.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten