maandag 13 augustus 2012

Zeilen

Zaterdagmiddag was ik aan het nadenken over wat ik zondag zou gaan doen daar zondag een van de mooiere dagen van deze zomer ging worden met een verwachte topdrukte op de stranden. Ik hoefde niet al te lang na te denken want mijn telefoon ging af. Het was een van mijn beste vrienden met de vraag wat ik zondag ging doen. Toen ik zei dat hij waarschijnlijk een suggestie had bleek dat te kloppen, of ik zondag met hem en zijn broer ging zeilen. Zijn broer had sinds een jaar een zeewaardig zeiljacht en varen is iets wat ik erg leuk vind dus ja was erg snel gezegd.

Zondagochtend kwart voor tien stond ik dan ook klaar om de reis naar marina muiderzand in te zetten. Het bleek dat we niet gedrieën maar gevieren zouden gaan daar hun moeder ook mee zou varen. Na een kort ritje waren we in de jachthaven en betraden de boot, een bavaria 31, Een erg mooie en ruime boot met twee slaapcabine´s die ons ruim plaats bood in de kuip. We voeren de haven uit met als doel het paard maar de wind was dusdanig gunstig dat we lekker hard gingen en al heel snel bij het paard waren. De tocht werd daarna voorgezet naar Edam en Volendam voor we omdraaiden en terugkeerden naar de jachthaven. Het was een werkelijk fantastische dag en mijn eerste zeiltocht in lange tijd werd dan ook met warme gevoelens afgesloten.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten