donderdag 2 augustus 2012

Jack Daniels

In de mei vakantie naar Amerika was een van de activiteiten een bezoek aan de Jack Daniels distillery in Lynchburg. Het was een prima uitstapje en uiteraard was de bedoeling om een fles Jack Daniels aan te schaffen en mee naar huis te nemen. We waren daar echter op zondag en dat betekende dat de winkel op het terrein dicht was. En daar Lynchburg nog steeds een van de drooggelegde county's is ( men mag daar dus geen alcohol verkopen) betekende dat, dat ik met lege handen huiswaarts keerde.

Bij mijn laatste bezoek aan een slijterij hier in Nederland kon ik echter mijn nieuwsgierigheid niet bedwingen en besloot ik een fles Jack Daniels aan te schaffen. Diezelfde avond schonk ik mijn eerste glas in en ik moet zeggen dat het niet echt tegenviel. De whisky was redelijk zacht van smaak en brandde niet in de keel. Het haalt het echter niet bij de Schotse single malts waar ik aan gewend ben en het zal dus bij een eenmalig experiment blijven. Ik ben echter wel blij dat ik het product geproefd heb van de destilleerderij waar ik in Amerika geweest ben.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten