maandag 20 augustus 2012

Dauphine


Mijn ouders hadden al maanden een lunch van mij tegoed bij Anna, een erg goed restaurant in de warmoesstraat. Het kwam er steeds niet van een een van de redenen was dat Anna alleen door de week geopend is voor lunches. Afgelopen donderdag was mijn nichtje teruggekomen van haar vakantie in Bulgarije op Sunny beach besloot ik voor deze zondag een ander lunch adres te selecteren.

De keuze viel op Dauphine en ik pikte dus eerst mijn zusje en daarna mijn ouders op voor het ritje naar Dauphine. Het was én schitterend weer én lekker rustig zodat wij een tafeltje buiten (in de schaduw) konden selecteren. De kaart kwam en mijn vader zijn oog viel meteen op de fruits de mer voor 2 personen (allerlei soorten garnalen, krab, kreeft, scheermesjes, coquille, langoustine etc. etc.) de dames gingen beiden voor een bagel (zalm met cream cheese en cream cheese) en we namen er twee salades caprece bij. Voeg daar een flesje Pouilly-Fuissé aan toe en je hebt een fantastische lunch. We genoten er heel erg van maar het lukte ons niet om de schotel met schaal en schelpdieren leeg te krijgen, het was gewoon te veel. Met pijn in ons hart lieten we wat restjes terugkeren maar er moest nog ruimte overblijven voor het dessert.

Gezien de hitte ging ik niet voor koffie maar nam een colonel (citroen ijs met vodka) terwijl mijn nichtje voor gewoon ijs ging en mijn moeder voor de chocolade truffel terrine met frambozen saus ging. Mijn vader nam gewoon een espresso en het werd wederom even erg stil terwijl iedereen zijn of haar dessert liet verdwijnen. Daarna was het tijd om op te breken na een hele gezellige middag. Deze gaat vervolgd worden met een BBQ als mijn zusje en zwager weer terugkomen van hun vakantie in Frankrijk.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten