vrijdag 3 augustus 2012

De olympische spelen

Inmiddels is het volgende grote sport evenement van deze zomer aan de gang en wel de Olympische spelen in Londen. Na twee evenementen die bijna geluid (en beeld) loos aan mij voorbijgingen, het EK voetbal en de tour de France, was ik benieuwd of ik wel wat van de Olympische spelen zou gaan zien.

Nu had de NOS voor het eerst in de geschiedenis een heel televisienet toegewezen gekregen. Gedurende de hele dag was Nederland 1 toegewezen aan de NOS om non stop uit te zenden. Dat betekende dat als ik thuiskwam ik gewoon de tv kon aanzetten en de hele avond van sport kon genieten. Dat maakte de keus thuis dan ook erg makkelijk en Nederland 1 werd dan ook meteen opgezet. Aan de ene kant om van de herhaling van de gebeurtenissen van overdag te genieten (zoals bijvoorbeeld het brons van de Nederlandse roeiers) en anderzijds om 's avonds live naar de evenementen te kijken. Dat was deze week het zwemmen en dat wordt komende week de atletiek. maar wat deze spelen met name bewijzen is dat ik nog niet sport moe ben geworden maar wel veel bewuster beslis waar ik naar kijk.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten