Van de week stond ik bij de supermarkt om boodschappen te doen. Het was vrij druk in de winkel en toen ik aan de beurt was deed ik meteen mijn pinpas in de betaal automaat en begon mijn boodschappen in te pakken. Toen ik wilde afrekenen zag ik echter dat de automaat mijn pas niet herkende en ondanks verwoede pogingen van mij en de caissière werd het niets. Gelukkig heb ik ook altijd cash geld bij me dus ik kon nog steeds afrekenen en mijn boodschappen meenemen. Een tweede test bij de geldautomaat van de bank bewees dat ik nog prima geld met mijn pas kon opnemen, maar bij supermarkten weigerde hij dienst. Waarschijnlijk was de magneetstrip onklaar geraakt.
Gemak dient gelukkig de mens want toen ik op de site van de Rabobank keek zag ik dat het aanvragen van een nieuwe pas bovenaan de lijst met zelf uit te voeren handelingen stond (kennelijk gebeurt het aanvragen van nieuwe passen erg regelmatig). Na wat muisklikken en het gebruik van mijn random reader was de aanvraag verstuurd en wordt mijn nieuwe pas binnen vijf werkdagen bij mij thuis afgeleverd.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten