zondag 12 augustus 2012

De evolutie van de ketchup fles

Allemaal verschillende flessen Heinz
In sommige opzichten lijk ik aardig op een Amerikaan, zo is het niet alleen mijn favoriete vakantieland maar ben ik tevens een groot liefhebber van ketchup en dan uiteraard Heinz tomaten ketchup.

Nu is de fles van Heinz aardig geëvolueerd door de jaren heen. Van de glazen fles waar je hard op sloeg om de laatste restjes er uit te krijgen tot de huidige plastic knijp flessen. Ik zelf kan maar een nadeel vinden aan de plastic knijpfles en dat is het openmaken. Je schroeft de dop er af (geen probleem) en moet dan het lipje verwijderen dat daar zit, of dat nu is om de ketchup langer vers te houden, tegen het knoeien bij het transport of om een andere reden weet ik niet. Wat ik wel weet is dat het geen makkelijk klusje is. Het kost mij altijd wel wat gestuntel om de fles gereed voor gebruik te krijgen.

Nu sloeg ik weer een nieuwe fles aan en schroefde de dop eraf. Er bleek echter opeens een ander lipje onder te zitten met wat symbolen erop. na even kijken zag ik dat je een toplaag kon optillen en daar aan kon trekken. Dan zou het lipje vanzelf loskomen. Licht sceptisch deed ik dat dan ook maar tot mijn verbazing én vreugde bleek het ook te werken. Wat mij betreft is hiermee wederom een belangrijke stap in de evolutie van de ketchup fles genomen. Het zal mij benieuwen wat de volgende verbetering wordt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten