zaterdag 4 augustus 2012

Vrijdagavond stapavond De gay edition

Het feest op de dijk
Toen ik op vrijdagavond de tram in stapte voor onze stapavond was het na een afwezigheid van twee weken i.v.m. ons bezoek aan Lissabon. Het was warm en ik ging dus lekker zonder jas de stad in. In de tram viel me wel op dat er veel homo stelletjes in de tram zaten maar ik had nog niks in de gaten.

Dat veranderde toen ik de zeedijk opliep wamt de daar zittende homo kroegen hadden  flink uitgepakt met een podium, dj, zangers, versiering en verlichting. Toen besefte ik pas dat het de gay pride week was en dat betekende dat de zeedijk veranderde in de nichten dijk. Bij het elfde gebod viel het nog mee, we konden redelijk ongestoord buiten zitten want de herrie viel nog mee. De enige spelbreker was de regenbui van epische proporties die ons naar binnen dreef en ook de feestende kudde deed afdruipen. Na een half uurtje was de regen echter weg en ging het feest in volle gang door.

Dat merkte ik in de roode baron die stukken dichter bij de feestende massa lag. De herrie was redelijk oorverdovend buiten (en homo muziek is niet mijn muziek) zodat we de rest van de avond binnen doorbrachten. Daar zaten echter een hoop bekenden dus de avond was erg gezellig te nomen maar ik ben blij dat volgende week weer een normale week op de dijk zal zijn.

1 opmerking:

  1. Heerlijk, die gay pride, ik denk dat ik gelijk naar huis was gegaan.....

    BeantwoordenVerwijderen