dinsdag 14 augustus 2012

Olympische spelen: De basketbal finale

Lebron James
Basketbal was altijd een sport die ik wel aardig vond maar nooit hoog op mijn lijstje stond van te volgen sporten. Een van de redenen is dat basketbal in Nederland geen internationale rol van belang speelt. Toen ik echter in 2011 in Miami een wedstrijd van de Miami Heat bezocht werd ik fan van de NBA in het algemeen en de Heat in het bijzonder. Mijn favoriete speler werd Lebron James en ik bleef de heat volgen.

Zo zag ik ze in 2011 de finale van de NBA verliezen maar in 2012 waren zij de glorieuze winnaar van de NBA. Er was daarna echter geen rust voor de sterren want het dream team. met uiteraard Lebron James,  werd klaargestoomd voor de Olympische Spelen waar zij Amerika aan basketbal goud moesten helpen. Ik zag diverse wedstrijden tijdens de spelen met mooi basketbal en het enige wat ik echt miste was de sfeer die ik in Miami had meegemaakt. Of dit nu kwam doordat het bij de spelen tammer was dan bij de NBA of het tv effect ik weet het niet. De finale moest ik helaas missen vanwege een zeiltocht maar ik kwam binnen bij de laatste minuten van de wedstrijd tegen Spanje die ongemeen spannend was. Ik zag mijn held met een twee en een drie punter de wedstrijd in het slot gooien en Amerika de titel bezorgen. Kortom een waardig slot van de gouden missie en voor mij leuk om nog even mee te pakken. Hopelijk kunnen we volgend jaar in Texas wederom een NBA wedstrijd zien.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten