vrijdag 24 augustus 2012

Flitser

Sinds ruim twee weken staat er bijna elke dag een opvallende onopvallende zwarte bestelbus aan de rand van de A6 opgesteld in de richting van Amsterdam. Soms staat hij op de Hollandse brug, soms een stukje eerder en dan half verscholen achter een verkeersbord. Soms zie ik hem alleen 's ochtends als ik naar mijn werk toe rijd en soms alleen 's avonds als ik weer naar huid toe rijd. En heel soms (twee keer tot nu toe) zie ik hem zowel 's ochtends als 's avonds maar dan weet ik uiteraard niet of hij tussentijds weg geweest is.

Als ervaren automobilist weet je dat je op moet passen als er onopvallende auto's langs de kant van de weg staan en je voet dan van het gaspedaal moet halen mocht je te hard rijden. Zo doe ik dat ook altijd netjes en als je dan opzij kijkt zie je een klein kastje met camera naast, achter of voor de onopvallende auto staan. De mobiele flitser voorbij trap je dan het gaspedaal weer in om de weg naar je bestemming te vervolgen. Aangezien de flitser er al geruime tijd staat vermoed ik dat hij flink scoort want anders is het echt verspilde moeite. Wat ik me dan weer afvraag is of het elke keer andere automobilisten zijn of dat er iemand straks in een keer 10 boetes voor te hard rijden gaat krijgen en dan verschrikkelijk gaat lopen vloeken. Een ding weet ik echter zeker, ik ben dat niet want sinds ik weet dat de goede man er staat zet ik netjes de cruise control op 100 en haal die er pas vanaf als ik op de A1 zit.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten