maandag 6 augustus 2012

Abraham

De partytent met de cocktails en andere drank
Nee het gaat niet om mij, ik ben tenslotte al sinds december 2011 50 maar om de vijftigste verjaardag van een oude maat van de middelbare school die ik 32 jaar geleden voor het laatst had gezien.

We hadden elkaar enige tijd terug weer gevonden via facebook. De linking pin was mijn destijds management assistente die zijn secretaresse was geweest toen hij bij Oracle werkte. Enkele weken terug kreeg ik (en andere mensen) via facebook een uitnodiging om zijn 50e verjaardag bij te wonen met cocktails en hapjes. Uiteraard accepteerde ik en arriveerde zondag om half vijf in Ede, als eerste. Zij dachten gezegd te hebben om zeven uur maar dat stond nergens bevestigde de tweede gast die arriveerde en borreltijd is toch echt van vier tot zes. De andere genodigden bleken wel te weten dat het om zeven uur begon en we zaten dus verder alleen met zijn vrouw, kinderen en schoon ouders.

Dat betekende dat we de tijd hadden om oude herinneringen op te halen aan onze schooltijd. We deden dat onder het genot van een marguerita en later hamburgers, saté en mais van de Amerikaanse familie barbecue (trouwens mijn eerste barbecue van dit jaar). Het was ontzettend gezellig en toen de andere gasten binnen druppelden stonden ze versteld van het feit dat wij elkaar voor het eerst na 32 jaar weer zagen. Toen ik tenslotte afscheid nam rond half negen besloten we elkaar wat vaker te zien dan eens in de 32 jaar.

1 opmerking: