woensdag 29 augustus 2012

Weg werkzaamheden: Onverwachte gevolgen

Zoals vermeld vinden er nu sinds meer dan een week wegwerkzaamheden plaats waardoor ik op een andere manier mijn wijk in en uit rijd dan normaal. Een van de gevolgen is dat ik niet meer via het Belgiëplein naar huis kom maar weer via de A9 reis. Dat betekent dat ik weer boodschappen doe bij de Albert Hein in Badhoevedorp, een winkel waar ik maanden terug voor het laatst kwam (en dat was omdat ik mijn reis route anders had ingedeeld).

Ik merk toch wel de verschillen tussen de twee Albert Heijn's. Badhoevedorp is toch de rijke buurt in Amsterdam West en deze Albert Heijn heeft veel meer luxe spullen dan die op het Belgiëplein, Ook valt je meteen de bevolkingssamenstelling op in de twee buurten. In Badhoevedorp werken alleen maar blanke mensen terwijl in Nieuw Sloten vogels van divers pluimage aan de slag zijn. Nu is dat laatste geen punt om van Albert Heijn te wisselen maar dat eerste is het wel. Je hebt best kans dat ik na het afsluiten van de wegwerkzaamheden mijn boodschappen in Badhoevedorp blijf doen. We zullen het zien over enkele weken (als de wegwerkzaamheden volgens planning verlopen).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten