donderdag 16 augustus 2012

Secret warriors

In de begindagen van mijn blog plaatste ik vaak recensies van comics, boeken, muziek, films en andere dingen die mij interesseerden. Daar waren eigenlijk twee redenen voor, de ene was dat de lezersclub in het begin erg klein was en die hadden allemaal nog eens dezelfde interesse's als ik zelf. Je wist dus dat je je lezers dingen voorzette die ze leuk vonden. De tweede reden was dat ik het in die begin dagen best wel moeilijk vond om artikelen te schrijven en dan val je toch wel terug op dingen die je al vaker gedaan hebt. Het recensie schrijven is bij mij begonnen in het weekb;ad voor Westfriesland, toen ik nog in mijn vakanties in stripwinkel het gele teken in Hoorn werkte. Daarna deed ik het uiteraard vele jaren voor ons eigen comic informatieblad de Nuff Said, je kunt wel zeggen dat ik mijn sporen op dat gebied verdiend had.

De tijden veranderden en ik werd zowel zekerder van mijzelf als blogger en de groep lezers groeide gestaag en die hadden vaak andere interesses dan comics. Daardoor kwamen er (bijna) geen comic reviews meer op het blog. Ik ben nu echter een comic aan het lezen die ik heel erg goed vind en daarom hier een korte aanmoedigingsspeech voor de comic lezers op het blog (anderen moeten het stuk vanaf nu maar overslaan).

Op basis van de vele goede recensies en verhalen die ik er over gehoord had kocht (ja in tegenstelling tot films, boeken en muziek koop ik nog steeds comics, de rest download ik) ik de secret warriors omnibus van Jonathan Hickman. Het is inderdaad een fantastisch boek voor de Marvel liefhebber dat het begin van Nick Fury en SHIELD koppelt aan de huidige verhaal lijnen over Invasion tot Siege. Goed geschreven en goed getekend (Alex Maleev onder andere). Aam het eind van het boek (900 pagina's verder) is de verhaallijn ook afgelopen en blijf je (ik in ieder geval) met een erg tevreden gevoel achter. Kortom een aanrader en wat mij betreft is er maar een advies en dat is Kopen en Lezen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten