woensdag 18 november 2009

Marvel première classics


Sinds enige tijd merk ik dat er steeds meer deeltjes van een comic serie in mijn kast komen te staan, dit zijn deeltjes uit de Marvel première classics hardcover serie. Deze serie herdrukt comics uit het minder recente verleden van Marvel die door de uitgever als klassiekers gezien worden. Zonder de serie te sparen bleek ik de ene na de andere gekocht te hebben de afgelopen maanden en ik heb inmiddels 25 van de tot dusver verschenen 33 deeltjes.

De reden dat ik er zo veel heb zijn aan de ene kant de goede herinneringen aan de verhalen die ik al ken en aan de andere kant het voor de eerste keer lezen van verhalen die mijn interesse wekken. De bekende verhalen zijn voornamelijk herdrukken van mini series die Marvel in de jaren 80 uitbracht, het begin én de gouden tijd van de mini serie. Zo zitten daar toppers tussen als Hercules: Prince of Power en Punisher: Circle of blood. De voor mij onbekende verhalen zijn dingen als de Black Widow verhalen uit Amazing Adventures en de Guardians of the Galaxy uit Marvel Presents. Zowel de, voor mij, nieuwe als reeds bekende verhalen lees ik met veel plezier en daardoor groeit de collectie zienderogen.

Voor de verzamelaars (waar ik me zelf niet meer toe reken) worden de deeltjes uitgebracht als een genummerde serie net als de Marvel masterworks zodat je trots je complete serie kan tonen en tegen wil en dank dat ene niet leuke deeltje kan kopen om je serie compleet te houden. Ik koop gewoon de ongenummerde deeltjes met een mooie tekening op de voorkant en maak me totaal niet meer druk om het compleet maken van series, het gaat mij gewoon om het genieten van een goed verhaal. Mocht jij dat ook willen dat zijn Wolverine, Spider-Man: Kraven’s last hunt en Iron Man: Demon in a bottle goede startpunten.

1 opmerking:

  1. Ik kan wederom niet anders doen dan je weeer 100% gelijk geven. De verhalen die je noemt zijn super en zou door elke zichzelf respecterende comic lezer gelezen moeten zijn.

    BeantwoordenVerwijderen