maandag 16 november 2009

Hajé


Afgelopen zaterdag was er een uitje van de personeelsvereniging van mijn werk. Het zag er wel leuk uit en ik besloot om me hier voor in te schrijven. Het was ver weg, nl. Veenhuizen in Drenthe en onderdeel van het geheel was een diner in het Hajé restaurant in Heerenveen. Hajé is een typische langs de snelweg combinatie van hotel, zalencentrum en restaurant dus ik had er niet al te veel vertrouwen in. De price was in ieder geval right want een peevee uitje kost €2.50 inclusief alles dus bekocht kon ik me in ieder geval niet voelen.

We vertrokken even voor drie uur met z’n drieën uit Amsterdam want Heerenveen is niet om de hoek en we moesten nog twee dames oppikken in Zeewolde. Dankzij de Tom Tom verliep de rit probleemloos en we pikten de dames dan ook op tijd op in Zeewolde om vervolgens de rit naar Heerenveen in te zetten. Wederom kwamen wij probleemloos aan in Heerenveen bij Hajé om kwart voor vijf, het afgesproken tijdstip daar we om 5 uur aan tafel zouden gaan.

Bij binnenkomst werd ik blij verrast, het interieur zag er beter uit dan ik verwacht had en toen ik naar de voor ons gereserveerde zaal liep zag alles er netjes en goed verzorgd uit. Uiteraard was er een buffet voor ons gedekt in een aparte zaal. Na binnenkomst gingen we zitten en werd er meteen gevraagd wat we wilden drinken door de vriendelijke bediening. Toen eindelijk de bus met de grote groep binnenkwam werd het buffet neergezet en wederom was ik blij verrast met de ingrediënten en kwaliteit van het voedsel. Er waren 3 goede salades, 3 soorten vlees entrecote, spare ribs en een stuk varkensvlees, rijst en aardappel partjes in de schil en een prima spinazie. Na was er uiteraard ijs (vanille, banaan en een soort vïënetta) met slagroom en 2 soorten saus. Daarna was het tijd voor de volgende etappe naar Veenhuizen.

Ik heb geen idee wat de normale prijs is in deze toko en wat dus de prijs kwaliteit verhouding is maar ik heb in ieder geval prima gegeten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten