maandag 11 maart 2013

Verjaardag

De zalmsalade trots in het midden
Het was een lekker drukke vrijdag want nadat ik bij mijn vriendin vandaan reed kon ik meteen door naar mijn ouders waar we de verjaardag van mijn moeder zouden vieren. Eigenlijk was ze een dag later jarig maar aangezien dan niet iedereen kon besloten we het op vrijdagmiddag en vrijdagavond te vieren. En mijn moeder zou op haar verjaardag ook nog aanloop krijgen want dan zouden er enkele vriendinnen langskomen. Toen ik aankwam waren mijn zusje, neefje en nichtje er al, alleen mijn zwager ontbrak nog. Hij was namelijk de enige die moest werken. Korte tijd later arriveerde hij echter ook en nam een punt van de door mijn moeder gebakken taart.

Al gauw was het tijd voor zoutjes, hapjes, bier, fris, wijn en koetjes en kalfjes. Zoals vaak was vakantie een van de gespreksonderwerpen en inmiddels wisten mijn ouders de tijden van hun vluchten van en naar Portugal toe. De aankomst tijd op Schiphol was prima, maar het vertrek betekende midden in de nacht naar Schiphol vertrekken. Ik stelde dan ook voor om de rit naar Schiphol via Alma taxi te regelen. Ik zelf was eerder door de dames van en naar Schiphol gebracht tijdens een van mijn vakanties naar Amerika en dat mij was prima bevallen. Ondertussen was op de eettafel het voedsel neergezet met daaronder de gepatenteerde zalmsalade van mijn vader. Alle discussies hielden dan ook direct op toen iedereen (nu ja iedereen, mijn neefjes ging aan de broodjes met knakworst) zich met de salade en overige lekkernijen bemoeide. Na de koffie was het alweer tijd om afscheid te nemen na een bijzonder gezellige middag. Het weekend was uitstekend begonnen.

3 opmerkingen:

  1. Hoi Rene, Nog van harte proficiat met de verjaardag van je moeder! Mijn vader is ook op 9 maart jarig. Jullie hebben het gezellig gehad zo te lezen en een geslaagde middag met veel lekkernijen. Dat recept van de zalmsalade van je vader....daar ben ik nu wel heel benieuwd naar....als je een keer tijd hebt, ik houd me aanbevolen. Groetjes, ook van Peter, Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ten eerste bedank met de felicitaties en jullie uiteraard ook! Wat betreft het recept, het gepatenteerde slaat er op dat mijn vader op gevoel kookt en niet met recepten. Je krijgt dan dingen als een beetje van dit en een handje van dat. Erg lastig kan ik je verzekeren. Ik ga voor jullie informeren maar zet er niet al te veel hoop op. Er zit in ieder geval zalm ;-), appel, doperwtjes, zilveruitjes, augurk, ei, peper, zout en mayonaise in. Wat mij betreft is de appel het ingrediënt die het meeste toevoegt. Als het lukt met het recept dan horen jullie van me.

      Verwijderen
  2. Ik weet niet of Alma taxi ook Osdorp rijdt.....:-)

    BeantwoordenVerwijderen