donderdag 21 maart 2013

Diner

De ovenschotel
Woensdagavond zou ik weer bij mijn vriendin gaan eten waar ik een weekje terug met een heerlijke sushi lunch langs geweest. Aangezien het een werkdag was zou het een diner worden maar ze had me van te voren gewaarschuwd dat ze niet al te veel moeite ging doen deze keer. Het bloed kruit echter waar het niet gaan kan want een dag van te voren nam ze contact op met de vraag of ik echt alles lustte en na een bevestigend antwoord mijnerzijds kwam er een mooi zo aan de andere kant van de Whatsapp lijn.

Donderdag na het werk reed ik dan ook naar haar huis en werd hartelijk door haar en haar hond ontvangen. We namen een wijntje en er kwam een nootje bij en korte tijd later zette zij de oven aan. Na het attentie piepje verdween er een schaal in de oven en praten we gezellig verder. Op een gegeven ogenblik begon een heerlijke geur zich door het huis te verspreiden met in ieder geval veel knoflook als onderdeel. Na een kwartiertje was het zover dat de schotel klaar was en kon ik eindelijk bewonderen wat zij bereid had. Welnu, dat bleek een schotel van pompoen, zoete aardappels, kip, knoflook, oregano en cherrytomaten te zijn met daar,  na het uit de oven halen feta en sla aan toegevoegd te hebben. Welnu als zij dat een simpele maaltijd noemt zal ik dat niet tegenspreken maar het was in ieder geval allemaal erg lekker. Na de maaltijd was het nog gezellig natafelen tot het voor mij tijd was om te vertrekken, de volgende dag was tenslotte een gewone werkdag. Ze liep met me mee naar buiten want dan kon ze meteen haar hond uitlaten en bij mijn auto genomen namen we afscheid bam zoals altijd, een bijzonder prettige avond.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten