vrijdag 29 maart 2013

Exit chipknip

Net als bij veel bedrijven maakt ook onze kantine gebruik van de chipknip om te betalen en dat leidt vaak tot moeizame taferelen omdat je weer eens met een lege chipknip wil afrekenen. Het is dan ook werkelijk de enige plek waar ik mijn chipknip gebruik. Parkeren doe ik namelijk meestal via mijn creditcard. Afgelopen week was er tot mijn blijde verrassing een nieuw afreken apparaat geïnstalleerd in de kantine dat zowel chipknip als pin betalingen aankon. Er was kennelijk eindelijk geluisterd naar de niet aflatende stroom van klachten over het gedwongen chippen.

Deze week kwam ik er achter dat men niet naar de klachten had geluisterd maar dat de chipknip aan het einde van zijn bestaan was gekomen. De betaalwijze was nooit echt populair geworden en bleek gewoon veel te veel geld te kosten om in leven te laten. 2014 gaat het laatste jaar worden van dit ramp betaalmiddel waardoor de chipknip de twintig jaar niet eens gaat halen, de start was namelijk in 1996. Nu nog de pinpas en de credit card tot één stuk plastic integreren en we kunnen het aantal pasjes weer met eentje verminderen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten