dinsdag 5 maart 2013

ESTA

Zoals alle Amerika gangers weten moet je sinds enige jaren via het ESTA programma toestemming vragen om Amerika te mogen bezoeken. Was dit de eerste keer nog gratis, de volgende keer kostte het (twee jaar geldige zijnde) bewijs je al geld. Toch mooi om zo de bezoekers van je land al geld afhandig te maken voor ze een voet aan de grond gezet hebben. Een van de andere nadelen is dus dat je in de gaten moet houden of je ESTA bewijs nog geldig is want anders wordt je probleem loos bij de grens weer teruggestuurd.

Deze week vond ik echter een mailtje in mijn inbox van mijn Amerikaanse vrienden die achter het ESTA programma zitten met de mededeling dat mijn huidige aanvraag binnen dertig dagen zou verlopen en dat ik, indien ik een nieuwe trip naar Amerika aan het plannen was, ik mijn aanvraag moest vernieuwen. Het deed mij direct aan de slogan van de belastingdienst denken "Leuker kunnen we het niet maken, wel makkelijker."

Geen opmerkingen:

Een reactie posten