zondag 3 maart 2013

Belasting aangifte

Net zoals elk jaar kreeg ik ook dit jaar de bekende blauwe enveloppe in de bus met daarin de mededeling dat ik aangifte moest doen voor de inkomensbelasting voor het afgelopen jaar. Daarnaast stond ook vermeld dat als ik tot 1 maart wachtte met het downloaden van de aangifte software dat ik dan een versie kon downloaden waar al het e.e.a. was ingevuld. Uiteraard ben ik liever lui dan moe dus zaterdag 2 maart downloadde ik de boel en startte het programma op. De belofte wij hebben al het e.e.a voor u ingevuld bleek geen loze te zijn want werk, persoonlijke gegevens, huis en bank bleken al voor 100% ingevuld te zijn. Ik hoefde eigenlijk het merendeel alleen maar te controleren wat gegevens toe te voegen en ik was klaar. Het was inderdaad nog nooit zo makkelijk geweest maar het drukt je toch weer eens met de neus op de feiten over wat er allemaal van je bekend is bij de overheid.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten