donderdag 28 maart 2013

Flitser

Vanochtend reed ik naar mijn werk toe en, net zoals eigenlijk altijd, hield ik met niet helemaal aan de maximum snelheid. Gelukkig wordt ik (bijna) nooit geflitst (een keer in de afgelopen twee jaar) dus het is in ieder geval geen financieel probleem. Er zijn eigenlijk drie redenen dat ik niet geflitst wordt. Ten eerste rijd ik bijna altijd dezelfde route en weet ik exact waar de vaste camera's staan op die route. Ten tweede zijn er erg zelden mobiele flitsers op mijn route. Ze staan af en toe bij de Hollandse brug op de A6, en altijd aan dezelfde kant, en dat houdt het wel weer op. De derde reden is dat ik redelijk goed om me heen kijk als ik rijd en als ik iets onverwachts zie aan de kant van de weg mijn snelheid dan altijd minder.

Die laatste eigenschap kwam mij gisteren goed van pas want toen ik het viaduct op de A6 naderde zag ik achter het viaduct een vreemde schaduw. Ik minderde dan ook netjes vaart en toen ik onder het viaduct doorreed zag ik een geniepig verstopt busje staan in het gras en een camera in de berm. Op dat moment reed ik netjes onder de maximum toegestane snelheid dus wederom geen bon. Eens kijken of ik mijn winning streak naar de drie jaar door kan trekken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten