woensdag 13 maart 2013

Saigon café

De kom met pho
Na het verlaten van de whisky proeverij was het de hoogste tijd om wat voedsel naar binnen te gieten. En dat zouden we deze keer letterlijk gaan doen want ik had besloten om bij Saigon café te gaan eten.

Dit is een Vietnamees lounge restaurant dat boven de McDonald's in de Leidse straat ligt. De ingang zit naast de McDonald's en je kunt er probleemloos aan voorbijlopen. Aangezien ik wist waar de ingang was misten we die niet en namen we de trap naar één hoog waar het restaurant zit. We kregen een plaatsje in de zaal aan de voorkant waar je prima uitzicht op het Leidseplein hebt. Ik had hier al een keer eerder gegeten en kon dus prima aangeven wat pho was en hoe het werkte in dit restaurant. We besloten voor drie hapjes vooraf (twee kip loempia's, twee stokjes varkens saté en vier wraps met garnalen) en daarna allebei een kom pho. Ik ging voor stoofvlees met gehaktballetjes en mijn disgenoot voor rauwe biefstuk en stoofvlees.

De voorgerechten kwamen vlot en verdwenen nog veel vlotter, allemaal een prima kwaliteit maar daarna was het tijd voor de hoofdschotel de pho. Dit is een soep die bestaat uit bouillon, noedels en vlees. Het soort vlees bepaal je zelf. Daarbij krijg je een bord met taugé, fijn gesneden chili pepers, Thaise basilicum, een partje limoen en koriander). Je voegt deze ingrediënten naar eigen smaak toe aan de soep en dan is het smikkelen en smullen geblazen.Na de maaltijd was er een nieuwe fan van Saigon café geboren want mijn disgenoot nam het kaartje mee met de mededeling dat hij hier zeker terug ging komen. Maar ja wat wil je ook met uitstekend voedsel voor een uitstekende prijs. We waren namelijk voor de maaltijd plus vier drankjes plus twee koffie €60 kwijt en dat was met fooi inbegrepen en dat vind ik een prettige prijs voor deze kwaliteit.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten