zondag 10 maart 2013

Sushi als lunch

De sushi stond onder strenge bewaking
Na het ophalen van de sushi bij Sushi time reed ik naar mijn vriendin toe en stond even later voor de deur en werden ik en de sushi hartelijk door haar, en door haar hond, begroet. We besloten om (groene) thee bij de sushi te nemen omdat het nog veel te vroeg voor (Japans) bier was. Met wat korte voorbereidingen zaten we aan tafel om eens te gaan proeven wat de kwaliteit van sushi time nu was. Welnu die was werkelijk uitstekend te noemen en we zaten al snel te genieten met, zoals verwacht, de sashimi van tonijn als lekkerste hapje in het ruime aanbod.

Op een gegeven ogenblik besloten we naar het balkon te verhuizen want het was werkelijk prachtig weer op deze dag en we wilden uiteraard van het zonnetje genieten. We namen flink wat sushi (er was meer dan zat) en de hond mee naar het balkon en schakelden op een gegeven ogenblik over van de thee op een lekkere bak Nespresso. Onder tussen was de sushi nog steeds niet verdwenen en was het gesprek bij de komende vakanties (China in haar geval en Amerika in mijn geval) aangeland. Tegen drie uur was het wat frisser geworden en gingen we weer naar binnen waarbij de laatste sushi in de ijskast verdween (nee de sushi was inderdaad niet opgegaan). Voor ik vertrok (want vanmiddag vierden wij ook nog de verjaardag van mijn moeder) kreeg ik het laatste boek van Ben Tichelaar nog van haar mee als cadeautje. Een leuk einde aan een prima middag.

1 opmerking:

  1. Jakkes, een hond bij je eten.........je moet er van houden!!! Normaal gaan de honden IN het eten bij de Chinees :-).

    BeantwoordenVerwijderen