vrijdag 11 januari 2013

Zomervakantie

Het parthenon
De afgelopen tijd heb ik het al flink gehad over de Texas vakantie in mei maar daarnaast staat uiteraard ook de zomervakantie van dit jaar op de agenda. De afgelopen twee jaar ben ik met een van mijn beste vrienden bijna een week naar een grote stad in de warme streken geweest en dat is beide keren ontzettend goed bevallen. Daarom hebben we besloten om ook in 2013 weer een (kleine) week naar een stad te gaan waar we cultuur aan mooi weer kunnen koppelen. Op de een of andere manier kwamen we in de discussies al heel erg snel uit op Athene en het leek al bijna vast te staan dat dat de bestemming van 2013 gaat worden. Er zijn nog twee andere mededingers en dat zijn Milaan en Madrid maar Athene staat wel heel erg hoog op de lijst.

De afgelopen week had ik in het elfde gebod een gesprek met twee kennissen die fervente Griekenland gangers zijn en zij vertelden mij dat Athene erg leuk was maar dat ik ook een bezoek moest brengen aan de peloponnesos waar ik nog veel meer van het oude Griekenland zou zien dan allen het parthenon. Kortom mocht het dit jaar Griekenland worden dan is het misschien wel interessant om naar iets meer dan alleen Athene te kijken. De komende tijd ga ik dan ook wat onderzoek besteden aan alle Milaan en Madrid en Athene met haar omgeving.

1 opmerking:

  1. Van Milaan heb ik nog het boekje 100% Milaan liggen. Ik ben er drie dagen geweest, dat was meer dan prima. Wel een flinke zak geld meenemen.

    BeantwoordenVerwijderen