zondag 20 januari 2013

Kas controle commissie

De jaarvergadering van de VVE waar mijn woning onder valt staat weer voor de deur en dat betekent dat ik (samen met twee medebewoonsters) mijn jaarlijkse plicht moet vervullen en dat is de controle van de boeken over het afgelopen jaar. Bij de start van onze VVE had ik mij opgegeven voor de kas controle commissie onder het motto, je behoort toch iets bij te dragen, het moet iets zijn dat je beheerst en het mag niet al te veel tijd kosten. Welnu dan is de jaarlijkse activiteit van het controleren van de boeken de juiste activiteit voor mij.

Net zoals de laatste jaren was de sessie bij mijn boven buurvrouw die mij (en de andere dame die in de commissie zit) verwelkomde met koffie. Al gauw zaten we met onze neus in de boeken en de balans en waren druk bezig met het vergelijken van facturen en grootboekposten. Alles verliep lekker vlotjes en na ruim twee uur verlieten we het pand met een rijtje vragen voor onze administrateur ter verduidelijking van de stukken. Nog even wachten op de antwoorden en die verwerken en de plicht zit er weer op voor dit boekjaar.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten