vrijdag 25 januari 2013

Geisha

De (overheerlijke) dim sum's
Het lijkt haast wel een thema te worden. Onverwachte etentjes om iets te vieren vanwege een Filipijnse dame. Gisteren kreeg ik dan ook tegen drie uur een whatsapp binnen op mijn telefoon van een goede vriend dat er een vriendin over was uit Hongkong en of ik die avond gezellig een hapje kon mee-eten in Geisha. Gelukkig had ik geen andere afspraken en we zouden elkaar ontmoeten in café de Zon op de nieuwmarkt. Tegen kwart voor zeven betrad ik dan ook de zon waar het merendeel van het gezelschap al aanwezig was en aan bier, wijn of fris zat.


De gestoomde witvis
Langzamerhand kwam iedereen binnendruppelen en tegen half acht vertrokken we om naar Geisha te lopen. Aldaar kregen we een grote vierkante tafel en zaten met zijn elven klaar voor de dingen die zouden komen. Een van de dames koos de wijn en dat was een mooie Sauvignon blanc uit Zuid-Afrika. Verder was er opvallend veel cola en enkelen gingen hier veder met het bier. Op de vraag van de bediening of er sprake was van allergieën of dingen die men niet lustte was er slechts een dame die aangaf allergisch voor noten te zijn en dat bleek geen probleem te zijn voor de keuken. In een rustig tempo arriveerden daarna de gangen. De eerste was een mooie sushi en sashimi mix waar echt niets op aan te merken. Gang twee was een viertal dim sum hapjes waarvan een met Iberico varken en een met Kobe rund. Toch wel het beste varkens en beste koeienvlees wat je kunt krijgen. Het hoofdgerecht bleek te bestaan uit rundvlees met Chinese broccoli en gestoomde witvis met een pepertje, uiteraard vergezeld door gebakken rijst. Daarna volgde nog een dessert gang bestaande uit een warm chocolade taartje, zwart sesam ijs en fruit en iedereen was meer dan voldaan. Er werd nog lang nagetafeld onder het genot van espresso, cappuccino en thee en het was dan ook al half twaalf alvorens wij de zaak verlieten. Het was erg gezellig en ook fijn om onze vriendin uit Hongkong weer eens te spreken want het was alweer bijna twee jaar geleden dat ik haar voor het laatst gezien had. Kortom de Filipijnse verassingen bevallen erg goed tot nu toe, op naar de volgende zou ik zo zeggen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten