woensdag 16 januari 2013

Record

Maandagavond was er al aangegeven dat dinsdag een helse dag voor het verkeer zou gaan worden. Er zou namelijk sneeuw vallen in de nacht van maandag op dinsdag en dat zou tot rampen op de Nederlandse wegen gaan leiden. Welnu, toen ik dinsdag opstond kon ik bevestigen dat de voorspellingen klopten want er lag een aardig laagje wit poeder buiten op de straat, auto's en gebouwen.

Toen ik na het ontbijt mijn huis wilde gaan verlaten schrok ik toch even want op mijn telefoon kwamen nieuwsflitsen binnen dat er een nieuw file record was gevestigd en wel voor het eerst een file totaal van meer dan 1000 kilometer. Ik had enkele belangrijke zaken op mijn werk en kon dus niet thuis blijven werken en besloot me dan ook aan te sluiten als deelnemer aan de grootste file aller tijden in Nederland. Het verlaten van mijn wijk kostte flink wat extra moeite maar daarna viel het allemaal wel mee. Uiteraard kon ik stukken langzamer rijden dan op normale dagen maar ik heb nooit stilgestaan en eenmaal op de A1 kon ik zelfs lekker opschieten, en op de terugweg naar huis heb ik zelfs helemaal niets van het weer gemerkt. Maar na dinsdag kan ik wel zeggen dat ik deelnemer ben geweest in de geslaagde poging langste file aller tijden in Nederland.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten