donderdag 17 januari 2013

Het Vlaamsch broodhuys

De maaltijd
Afgelopen weekend was voor de vijfde keer het Amsterdams whisky weekend. Dit keer niet meer in café L&B waar de eerste vier edities plaats vonden maar in de Posthoornkerk. Uiteraard zouden de leden van de whisky club hier heen gaan en we hadden besloten voor de zondagmiddag sessie te gaan.

Als ontmoetingspunt had ik gekozen voor een filiaal van het Vlaamsch broodhuys dat op nog geen vijftig meter van de kerk lag. Ik was echter de enige die daar zou gaan brunchen want een van ons vieren zou later komen en de andere twee besloten om een bodempje te gaan leggen bij de Febo. Zo betrad ik dus tegen twaalf uur het restaurant. Het bleek een smalle langwerpige zaaj te zijn met achterin een leestafel en enkele tafeltjes en voorin een lange bar waarachter het personeel druk bezig was en waar je ook plaats kon nemen. Ik nam plaats en bestudeerde de kaart waarna ik koos voor verse jus d'orange, cappuccino en een sandwich met mozzarella, tomaat en basilicum. Hier zat ook nog een lichte salade bij en al gauw kon ik aanvallen.

Ik moet zeggen dat alles prima smaakte en dat ik er een nieuwe plek voor de lunch cq. brunch bij gevonden heb. Na de maaltijd bestelde ik een tweede cappuccino en even later kwamen de andere twee leden van de whisky club binnen. Nadat zij ook voorzien waren van espresso en cappuccino was het even kort bijpraten alvorens wij de zaak verlieten om ons naar de kerk te begeven.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten