dinsdag 29 januari 2013

Jaar vergadering

Maandag was het weer zover, de jaarvergadering van mijn VVE waar wij het beleid van het afgelopen jaar doornemen en de agenda voor het komende jaar opstellen. Als voorzitter van de kascommissie heb ik hier ook nog een actieve rol want naast het controleren van de boeken voorafgaand aan de vergadering met mijn mede commissie leden moet ik op de vergadering om decharge vragen voor het beleid van het afgelopen boekjaar.

De vergadering was dit jaar op een andere plaats dan de andere jaren. Waar wij eerst steeds in cultureel centrum de serre zaten verhuisden we nu naar de herbouwde kerk de opgang (waar ik vroeger zowel geschaakt als gebridged had). Kennelijk was het tarief in de kerk beter dan dat van het cultureel centrum. De opkomst was niet al te hoog en dat werd nog versterkt doordat een aantal leden de nieuwe locatie niet helemaal begrepen hadden en voor de deur van de oude locatie stonden. Gedurende de avond kwamen die alsnog binnensijpelen zodat er wat meer mensen aanwezig waren. Het voordeel van een kleine groep is wel dat er weinig te discussiëren valt en de voorzitter na exact één uur de vergadering kon beëindigen. Na nog een gezamenlijk drankje vertrokken we weer naar huis. Als ik wel eens hoor over VVE vergaderingen die hele avonden duren met erg felle discussies ben ik toch weer erg blij dat alles bij ons zo lekker soepel verloopt. Op naar de volgende jaar vergadering!

1 opmerking:

  1. dan heb je vanuit de kascommissie inderdaad spijkers met koppen geslagen :-)

    BeantwoordenVerwijderen