dinsdag 8 januari 2013

Korsakoff

Blogposten worden uit de meest alledaagse gebeurtenissen geboren. De grondslag van dit stukje is bv een link die Dennis mij vorig jaar reeds per email verstuurd. Het was een link naar dit artikel in het parool. Ik las het artikel dat over het nakende einde van Korsakoff ging, een underground club op de lijnbaansgracht die al sinds 1988 bestaat. Dennis wist dat ik hoer vroeger kwam en dat was de reden dat hij mij het artikel stuurde. Ik las het en mijn  gedachten gingen weer terug naar begin jaren 90 toen ik hier voor het eerst kwam. Korsakoff was een haveloze punk (toch wel mijn favoriete muziek) tent waar het nog stikte van de hanekammen. Bier kwam niet uit de tap maar uit flesjes en de prijzen lagen vele malen lager dan in de kroeg. na die eerste keer kwam ik hier nog vele malen en heb met namen mooie herinneringen aan een avond waar ik voor het eerst kennis maakte met het nummer Timebomb van Rancid.

Op een gegeven moment kwam ik niet meer in Korsakoff (het lag nogal uit de route) maar de club is nooit uit mijn herinneringen weggeweest. Toen ik wat gingen zoeken op het internet n.a.v. het artikel uit het Parool kwam ik er achter dat de club nog steeds alternatief was maar dat ook hier de house zijn intrede had gemaakt en het niet meer puur een punk tent was. Kennelijk was ik niet de enige punk liefhebber die de tent verlaten had en moesten ze een ander publiek gaan aanboren. Welnu dat is niet al te goed gelukt en over een jaar bestaat Korsakoff waarschijnlijk niet meer. Voor mij zal de club echter altijd een set van goede herinneringen achterlaten en kijk ik met plezier terug op de avonden dat ik er geweest ben.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten