woensdag 23 januari 2013

Winter banden

Net zoals elk jaar rijd ik rond met winter banden en net zoals elk jaar denk ik, ach het is wel prettig en het zal vast wel helpen maar is het nu echt noodzakelijk. Welnu gisteren zag ik wat een verschil een set winter banden wel niet kan uitmaken toen ik thuis kwam. Bij ons voor de deur ligt nog steeds een flinke stapel sneeuw en bij het achteruit inparkeren voelde ik best wel een beetje weerstand maar net zoals elke dag zette ik mijn auto vlot neer en stapte uit om mijn huis binnen te gaan.

Deze keer liep ik niet meteen naar binnen want naast mijn auto probeerde een andere auto in te parkeren en deze audi had zichtbaar problemen om over de sneeuw heen te rijden en in te parkeren. Op een gegeven ogenblik stapte de passagiere zelfs uit om met een schepje wat sneeuw weg te halen zodat de chauffeur alsnog kon inparkeren. De volgende keer dat ik denk wat het nut van winter banden nu eigenlijk is hoop ik dat deze scene zich dan voor mijn ogen afdraait zodat ik het nut van winter banden niet meer in twijfel zal trekken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten