zaterdag 5 januari 2013

Taken 2

In 2009 keek ik naar de voor mij volkomen onbekende film Taken en ik was erg onder de indruk van deze Amerikaans-Europese co-productie zoals je hier kunt lezen. Wat de film extra leuk maakte was dat hij in Europa speelde, om precies te zijn in Parijs. Toen een jaar later van dezelfde makers Unknown uitkwam met wederom Neeson in de hoofdrol ging ik deze natuurlijk weer kijken. De in Berlijn spelende thriller was erg goed maar haalde het niveau van Taken niet. Zie hier voor mijn stukje over deze film.

Dit jaar kwam echter het vervolg op Taken uit met als onverwachte titel Taken 2. Het verhaal speelde zich nu in Istanbul af, net zoals de vorige twee steden wederom een plaats waar ik geweest was. De film werd netjes gedownload en ik ging er eens goed voor zitten. Nu is het (bijna) altijd zo dat een tweede deel minder (soms stukken minder) is dan het eerste verhaal dus ik had geen ontzettend hoog gespannen verwachtingen. En inderdaad is Taken 2 een stuk minder dan het origineel en ook Unknown vond ik beter. Wat Taken 2 wel is, is een goede actie thriller waar ik met plezier naar gekeken heb. Mocht je nog een film willen gaan zien de komende tijd dan is Taken 2 een aanrader.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten