maandag 31 december 2012

Een nieuw uiterlijk

Het nieuwe uiterlijk
Het nieuwe jaar is bijna aangebroken en dat gaan we inluiden met een facelift voor mijn blog (en nee niet voor mijzelf zoals je misschien vanwege de titel van het bericht verwacht had).

Mijn host blogger bied al meer dan een jaar lang nieuwe blog sjablonen en ik had daar in een vroeg stadium wel eens naar gekeken. Het zag er best wel fraai uit maar uiteraard waren er kinderziektes (welk IT project heeft daar geen last van) en ik nam ook niet de tijd om eens uit te zoeken of ik eventueel veranderingen aan mijn blog moest doorvoeren. Aangezien ik de afgelopen week vrij had was dat het optimale moment om het een en ander eens uit te gaan zoeken.  Ik moest wel wat doen zoals foto's toevoegen aan topic's zonder foto en wat andere dingetjes maar hierboven zie je de nieuwe look van mijn blog. Hij is volledig foto georiënteerd en ziet er best wel strak uit.
Een bordje

Als je met de muis over een van de foto's beweegt draait het bordje om en zie je de titel en datum van de bijbehorende blog post. Klik daar vervolgens op en in een pop-up window opent de blogpost. Hier kun je met de knoppen < > naar de volgende of vorige post gaan en uiteraard met het kruisje het venster sluiten. Als je over de grijze balk aan de zijlkant beweegt (zie de rode pijl in de bovenste foto_ dan komt de sidebar naar voren waar alle functies zitten die nu aan de zijkant van het blog staan zoals archief, volgers en labels.

Er zijn nu veel meer blogposten (54 om prexes te zijn) in beeld dan vroeger en bovendien worden bij het naar beneden scrollen automatisch de vorige blogposten getoond tot helemaal aan het begin van het blog. Er zit nog maar een paar kleine foutjes (of ik heb nog niet uitgevonden hoe het werkt) in het sjabloon maat totdat blogger die repareert kan ik er mee leven. De eerste is dat als je een label geselecteerd hebt er geen methode is om alle berichten weer te zien te krijgen behalve het verlaten en opnieuw openen van het blog. Verder werken de knoppen bovenaan (datum, label en auteur) alleen maar voor de blog posten die al geladen zijn en kun je niet scrollen. Hier is wel een uitweg, gewoon weer op Recent klikken en je kunt weer scrollen. Ik ben in ieder geval erg blij met het nieuwe uiterlijk en jullie kunnen het op 1 januari gaan bewonderen (tenzij ik dan nog te druk bezig ben met bijkomen van oudjaar).

1 opmerking:

  1. Ik ben benieuwd hoe het gaat worden. Heb er zelf ook naar gekeken, maar vond het niet wat ik zelf plezierig zou vinden, en een ander referentie kader heb ik niet :-).

    BeantwoordenVerwijderen