donderdag 20 december 2012

Lay's Salt & Vinegar

Een aangebroken zak
Toen ik voor het eerst van mijn leven in Engeland kwam en daar een supermarkt inliep kon ik mijn ogen niet geloven toen ik voorbij de chips liep. Waar wij in Nederland het deden met de twee (inmiddels klassieke) smaken paprika en naturel hadden de Engelsen de ene smaak na de andere. Er zaten de vreemdste dingen in en uiteraard moesten wij er een aantal proberen. Mijn persoonlijke favoriet was de salt & vinegar (zout en azijn) alhoewel je er daar niet te veel van moest eten want anders ging je wel heel erg zuur kijken. In de jaren daarop dat ik in Engeland was, was het kopen van meerdere (kleine) zakjes salt & vinegar chips toch wel vaste vakantie prik en was het ook iets waar ik naar uitkeek als onderdeel van een vakantie in Engeland.

De afgelopen jaren werden de salt & vinegar chips ook in Nederland geïntroduceerd door Pringles maar de originele chipsfabrikant Smiths (nu Lay's maar voor mij nog altijd Smiths) voegde wel heel veel nieuwe smaken toe maar niet mijn favoriet. Totdat ik gisteren in de supermarkt kwam en ik een zuil met een aantal lichtblauwe (de kleur van de salt & vinegar chips) zakken Lay's chips zag staan. Jawel ze waren nu ook in Nederland bij Lay's verkrijgbaar en ik schafte er uiteraard meteen een aan. 's Avonds ging ie open en nam ik een handvol chips. En nog een handvol en nog een handvol. Toen kwam ik er echter weer achter waarom ik in Engeland altijd van die kleine zakjes kocht want in grotere hoeveelheden werden ze gewoon smerig. Kortom het zal bij deze ene zak blijven tenzij Lay's ze ook hier in mini zakjes gaat produceren.

1 opmerking:

  1. Herkenbaar! Daarom toch altijd maar gewoon de paprika variant, die kan ik blijven eten. En eten. En eten. En eten......

    BeantwoordenVerwijderen